"Urgent marriage for you!"

Igår distribuerade vi kokkärl till en hundratal och var ståtliga i våra blingbling-saris. Båda delar var mycket uppskattat, och vi var nästan lika tjusiga som indiskorna.

Två puddingar i saris

Dock verkade inte dendär skräddaren, trots att jag på ett sätt som är omöjligt att misstolka, förklarade för henne att jag inte är särskilt bystbenägen, inte riktigt varit med på de noterna när hon skulle sy min blouse. För den var på tok för stor.

Marriage urgent for you!

Alla lägrets indiska kvinnor hade vansinnigt roligt åt min bystlöshet, men var hjälpsamma med råd för hur vi skulle råda bot på den. Här är nämnligen kurvor grejen med stort G.

Ett hett tips var att jag skulle gifta mig, vilke visst skulle stimulera tillväxten. Ett annat var att stoppa upp mig med guavafrukter.
Guavafrukter

Giftemål lät ju förvisso trevligt, men kanske inget att ställa till med direkt på stubben, och guvafrukterna gav onte den mest smickrande figuren.

Men, som den kreativa varelse jag är, så hittade jag en egen variant - och voilá: med 3 bikiniöverdelar, 2 sockar, ett par trosor och en liten påse så var succén ett faktum. Alla glada och nöjda.

Sådär ska det se ut!Man får inte vara dum, för då blir man chef.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0